یونولیت فشرده عایق برای روی بام از جمله متریالی است که موجب عایق سازی رطوبتی، حرارتی، صوتی و برودتی ساختمان ها می شود.

یونولیت برای ساختمان سازی بسیار مفید است و با ویژگی های بسیار خوبی که دارد توانسته است جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر شود.

روش کاربردی ضد آب سازی سقف بام ساختمان

عایق های جدیدی برای ساختمان به کار می روند که استفاده از هر یک از آنها، دارای مزایا و معایبی است. یونولیت فشرده عایق برای روی بام می تواند برای عایق بندی پشت بام بسیار خوب عمل کند. این عایق می تواند در کنار سایر عایق ها مورداستفاده قرار بگیرد.

از ویژگی های مهم این عایق می توان به دوام و طول عمر بالای آن اشاره نمود. عایق یونولیتی به رنگ سفید است و از ظاهر مناسبی برخوردار است. یونولیت، تنها برای ضد آب سازی سقف به کار نمی رود و می تواند برای عایق سازی صوتی و عایق سازی دمایی ساختمان مورداستفاده قرار بگیرد. در واقع یونولیت از کارایی چندین منظوره برخوردار است و همین مسئله موجب محبوبیت آن شده است.

اهمیت ایجاد پوشش های ضدرطوبت بر روی پشت‌بام

انتخاب یونولیت فشرده عایق برای روی بام باید با توجه به کیفیت محصول انجام شود. فاکتورهای زیادی مانند بارش باران موجب نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان، جداره ها و سقف می شود. اگر برای مقابله با این مسئله راهکاری اندیشیده نشود، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد تخریب ساختمان در بخش های مختلف خواهیم بود.

انجام پروسه عایق کاری در بخش های مختلف ساختمان مثل بدنه، سقف و فونداسیون و ... با روش های گوناگونی برای هر یک از این بخش ها، انجام می شود. عایق سازی پشت بام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در مراحل ساخت و ساز موردتوجه قرار بگیرد.

چندین ویژگی مهم یونولیت فشرده عایق برای روی بام

یونولیت از چندین ویژگی بسیار مهم برخوردار است که مهمترین آنها، شامل موارد زیر است:

وزن اندک: یونولیت بسیار سبک است و فرآیند حمل و نقل و نصب یونولیت بسیار آسان انجام می شود.

مقاومت بالای یونولیت: یونولیت دارای مقاومت بالایی در برابر آسیب های احتمالی است و پشت بام را از آسیب های مختلف در امان نگه می دارد.

عایق صوتی و حرارتی مناسب: یونولیت از قدرت بالایی برای عایق سازی صوتی و حرارتی برخوردار است و این مسئله سبب می شود که سازه ها در مصرف انرژی بهینه شوند و از سروصداها تا حدودی در امان باشند.

ضد آب بودن: یونولیت فشرده عایق برای روی بام ، ضدآب است و این مسئله سبب می شود که طول عمر سقف پشت بام افزایش پیدا کند.

نکات مهم درباره استفاده از یونولیت فشرده عایق برای روی بام

یونولیت می تواند عایق سازی پشت بام را از هر نظر به خوبی انجام دهد، به شرط آنکه از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار باشد. یونولیت از سوی کارخانه های گوناگون با سطح کیفی مختلفی تولید می شود. به همین دلیل خریداران باید توجه کنند که یونولیت موردنیاز خود را از بهترین تولیدکننده خریداری کنند.

یونولیت قرار است برای کاربردهای مهمی در ساختمان به کار رود. لذا توجه به سطح کیفیت آن بسیار مهم است. برای خرید یونولیت باید به مشخصات کمی و کیفی آن توجه نمود. هر اندازه که ضخامت یونولیت بیشتر باشد، توانمندی آن برای عایق سازی صوتی و رطوبتی و ... بیشتر است.

یونولیت فشرده عایق برای روی بام ، باید دارای دانسیته قابل قبولی باشد که در عایق سازی پشت بام به خوبی عمل کند و هیچ ضعفی نداشته باشد. یونولیت هایی که دانسیته کمتر از 7 کیلوگرم بر متر مکعب دارند، اصلاً برای ساختمان سازی مناسب نیستند و مقاومت سازه را در معرض خطر قرار می دهند. مجموعه "یونولیت پلاستوفوم"، تولیدکننده حرفه ای یونولیت است که انواع یونولیت را با قیمت مناسب ارائه می کند.